Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

7 μυστικά του facebook...Τα ξέρατέ;


1. Το αποτυπωμένο πρόσωπο του Al Pacino βρισκόταν στην αρχική σελίδα του Facebook...
Πριν από τον ανασχεδιασμό της επίσημης αρχικής σελίδας του Facebook, τo 2007, η πρώτη σελίδα του συγκεκριμένου ιστότοπου παρουσίαζε το πρόσωπο ενός άνδρα, πίσω από ένα «σύννεφο» ψηφίων του δυαδικού κώδικα. Από τότε στο ανδρικό πρόσωπο δόθηκε ο αόριστος χαρακτηρισμός «ο τύπος του Facebook» (Facebook guy), μέχρι σήμερα που φανερώθηκε η ταυτότητά του. Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, Τhe Facebook Effect, ότι η εικόνα με το πρόσωπο είναι το αποτέλεσμα μιας επεξεργασμένης φωτογραφίας του Al Pacino, δημιούργημα ενός φίλου και συμφοιτητή του ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg.

2. Μια από τις πρώτες λειτουργίες του Facebook ήταν η διανομή αρχείων μεταξύ των μελών του
Δεν θα το βρείτε αυτό στο χρονοδιάγραμμα του Facebook, αλλά η πρώιμη μορφή του ήταν μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης πιο κλειστού τύπου, μεταξύ φίλων, το λεγόμενο Wirehog, που δημιουργήθηκε παράλληλα με το Facebook από τον Mark Zuckerberg και τρεις άλλους. Το Wirehog λειτούργησε το 2004 και σημειώνεται ότι είχε προγραμματιστεί ως αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του Facebook. Ένα χρόνο αργότερα όταν το Facebook άρχισε να προωθεί ενεργά τις υπηρεσίες του, ο Zuckerberg δήλωσε στην εφημερίδα «The Harvard Crimson», «νομίζω ότι το Wirehog πιθανότατα θα εξαπλωθεί, κατά τον ίδιο τρόπο όπως το Facebook”. Παρ’ όλ’ αυτά εξαιτίας των ανησυχιών σχετικά με τις πειρατικές ενέργειες, το Wirehog διέκοψε τη λειτουργία του, το 2006, προτού η χρήση του Facebook πάρει μεγάλες διαστάσεις.

3. Τα πρώτα εταιρικά μέλη στο Facebook ήταν η Apple και η Microsoft
Πολλοί από εσάς ίσως να γνωρίζετε ότι το Facebook στην αρχή της λειτουργίας του απευθυνόταν σε διακεκριμένα αμερικάνικα πανεπιστήμια, πριν να εντάξει στον κύκλο του και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ivy League. Αλλά γνωρίζετε για το ποιά εταιρεία ενδιαφέρθηκε πρώτη να περιληφθεί στα μέλη του Facebook; Τον Μάιο του 2006, η Apple και η Microsoft ήταν μεταξύ των πρώτων εταιρειών, όπως η Intel, EA και Amazon. Επίσης, η Accenture, Gap, Intuit, Pepsi, PricewaterhouseCoopers και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Teach for America. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2006 ο καθένας, ανεξαρτήτως της υπαγωγής του σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή εταιρεία, είχε την δυνατότητα να γίνει μέλος στο Facebook, με αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά το διάσημο αυτό site να μετρά 50 εκατομμύρια μέλη.

4. Τα κρυμμένα «Easter Eggs» του Facebook
Τα “Easter eggs” δεν είναι πλέον άγνωστα στο Facebook. Προηγουμένως, μια ταινία με έμμεσες αναφορές θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στο site. Οι οποιεσδήποτε έμμεσες αναφορές εμφανίζονταν στο κάτω μέρος της παλιάς «Σελίδας Φίλων» το 2007 και μία απ’ αυτές ήταν το ορτύκι από την ταινία The Wedding Crashers. Αργότερα με το όνομα «ορτύκια» εμφανίστηκαν και άλλες αναφορές στο κείμενο, στο κάτω μέρος της ίδιας σελίδας, περιλαμβάνοντας και το εξής: «Μόνο τα πιο επιδέξια ορτύκια επιβιώνουν κατά την κυνηγετική περίοδο» και «ό,τι δεν σκοτώνει το ορτύκι το κάνει πιο δυνατό». Επιπλέον, ο «Κώδικας Κονάμι», για τον οποίο περηφανευόταν το Facebook, άλλαξε το υπόβαθρο του ιστότοπου, προσθέτωντας πολύχρωμους κύκλους και έντονο φως. Τέλος, υπάρχει το «Easter Egg» με τη δυνατότητα συνομιλίας στο Facebook, το λεγόμενο «Chris Putnam», που συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα. Για να το δοκιμάσετε, σε συνομιλία του πληκτρολογήστε: Putnam και πατήστε enter!

5. Το νόημα του όρου «Poke» δεν έχει προσδιοριστεί
Ενώ το Facebook εξηγεί πως επιτυγχάνεται η ενέργεια του «poking» στο κέντρο βοήθειας, δεν υπάρχει καμία εξήγηση για την προέλευση του όρου. Ο πιο κοινός προσδιορισμός του όρου είναι το φιλικό «σκούντημα», χωρίς όμως να αγνοηθούν τα ερωτικά υπονοούμενα. Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, The Facebook Effect, ότι ο Zuckerberg στην ερώτηση για τον προσδιορισμό του διαδικτυακού όρου «poke» είπε: “Σκεφτήκαμε πως θα ήταν διασκεδαστικό να επινοούσαμε μια εφαρμογή χωρίς να έχει συγκεκριμένη εξήγηση και σκοπό… Γι’ αυτό δώστε εσείς τη δική σας εξήγηση, γιατί από μας δεν θα πάρετε απάντηση”.

6. Ένας χρήστης του Facebook έχει κατά μέσο όρο 130 φίλους
Πόσους φίλους έχεις στο Facebook; Υπολογίζεται ότι ένας μέσος χρήσης του Facebook έχει 130 φίλους. Η επίσημη σελίδα του Facebook είναι γεμάτη με παρόμοια στατιστικά στοιχεία, όπως το ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν πάνω από 500 δισεκατομμύρια λεπτά ανά μήνα στο Facebook, ενώ η τρέχουσα, επίσημη καταμέτρηση των ενεργών χρηστών του ανέρχεται σήμερα σε πάνω από 500 εκατομμύρια άτομα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι περισσότερες από ένα εκατομμύριο ιστοσελίδες έχουν ενσωματωθεί στον κύκλο του Facebook και περισσότεροι από 150 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook σε εξωτερικούς δικτυακούς τόπους κάθε μήνα.

7. Η τεράστια συμμετοχή των Καλιφορνέζων στο Facebook
Ισχυρή θέση στον κατάλογο των χρηστών του Facebook κατέχει η αμερικανική πολιτεία της Καλιφόρνιας, μια πολιτεία με έντονη κοινωνική δραστηριότητα όπως φαίνεται, καθώς απαριθμεί 15,267,160 χρήστες του Facebook στην περιφέρειά της, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Facebakers.com. Ο εκπληκτικά μεγάλος αριθμός των Καλιφορνέζων μελών του Facebook ισοδυναμεί με το 41% των χρηστών στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής! Αμέσως μετά την Καλιφόρνια έρχεται η πολιτεία του Τέξας με 9 εκατομμύρια χρήστες, τρίτη η Νέα Υόρκη με 8 εκατομμύρια χρήστες, ενώ τελευταία στη λίστα εμφανίζεται η πολιτεία του Ντελάγουερ να έχει τους λιγότερους χρήστες του Facebook.

Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...