Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Η Google ξαναδοκιμάζει την τύχη της στην κοινωνική δικτύωση - Google+


Το Orkut ήταν η προσπάθεια της εταιρείας να αντιπαρατεθεί με το Facebook, αλλά το τελευταίο μετράει αισίως γύρω στους 750 εκατ. χρήστες, ενώ το πρώτο δεν κατόρθωσε ποτέ να κάνει κάτι πέραν ορισμένων χωρών που το λάτρεψαν.
Με το Buzz η Google πήγε να κερδίσει κάτι από τη λάμψη του twitter, πάλι όμως με πενιχρά αποτελέσματα. Τώρα η δημοφιλής εταιρεία επιστρέφει με μια νέα υπηρεσία που -και πάλι- βάζει στο στόχαστρό της το Facebook.
Πρόκειται για το Google+, το οποίο φαίνεται πως πολλοί περίμεναν πώς και πώς. Η εγγραφή στην υπηρεσία γίνεται με το γνωστό σύστημα των προσκλήσεων (σ.σ. γνωστό και χιλιόπικρο για όσους στο παρελθόν ξεροστάλιασαν περιμένοντας για να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες όπως το Google Mail), όμως μέσα σε 6 ώρες είχαν εγγραφεί στο Google+ τόσοι πολλοί που η εταιρεία κυριολεκτικά κατέβασε τα ρολά.
Σύμφωνα με αυτούς που... πρόλαβαν να γραφτούν, το Google+ προσφέρει περίπου όσα προσφέρει το Facebook. Σελίδα προφίλ, σύνδεση με φίλους, ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο, όλα όσα θα περιμένατε δηλαδή.




Κατά κατηγορίες...
Ποια είναι η διαφορά; Οπως φαίνεται, η κυριότερη από πλευράς χρήσης είναι οι «κύκλοι». Μπορείτε δηλαδή να εντάξετε τους φίλους σας σε έναν «κύκλο», τους συγγενείς σας σε έναν άλλο, τους συναδέλφους σε έναν τρίτο κ.ο.κ., γεγονός που φαίνεται πως βάζει μια κάποια τάξη σε αντίθεση με το πιο χαλαρό σύστημα «φίλων» που χρησιμοποιεί το Facebook. Σημειώνουμε πως ένα παρόμοιο μηχανισμό με το Google+ χρησιμοποιεί και το diaspora, μια άλλη -και ανεξάρτητη- προσπάθεια ανταγωνισμού του Facebook που δεν τα πολυπηγαίνει καλά πάντως από πλευράς χρηστών. Μια λειτουργία οργάνωσης περιέχει και το twitter με τις λίστες του και όπως φαίνεται η Google έλαβε όλες αυτές τις υλοποιήσεις υπ' όψιν της για τη δική της υπηρεσία.
Κάτι άλλο στο οποίο ποντάρει η Google είναι η προστασία του απορρήτου και ο σεβασμός στην ιδιωτική ζωή των χρηστών. Τουλάχιστον αυτό λένε εκπρόσωποι της εταιρείας που, για την ώρα, αποφεύγουν να πετάξουν για το θέμα το γάντι στο Facebook, το οποίο, εδώ που τα λέμε, δεν τα πολυπάει καλά σε αυτό τον τομέα.




Ενδεχομένως η Google να έχει πάρει τα μαθήματα που της ήταν απαραίτητα από τα λάθη του παρελθόντος. Ενδεχομένως όμως και όχι, καθώς αυτή η επιμονή με τα κοινωνικά δίκτυα μπορεί τελικά να αποδειχτεί για την ίδια σπατάλη πόρων και ιδεών. Σε λίγο καιρό η κατάσταση θα έχει μάλλον ξεκαθαρίσει...
Πηγή: http://www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...